☎️ 45 minutter ventet jeg i kø i telefonen hos fastlegen, før jeg ga opp
Hadde kun et lite spørsmål og behov for en resept. Visste at forespørselen min også ville gjøre at jeg måtte inn til fastlegen, og det passer type ALDRI i hektiske dager. (Selvfølgelig når en en skikkelig dårlig, hvilket jeg ikke er)
Men så kom jeg på! 💡
Jeg har helseforsikring i Gjensidige og de har avtale med Dr.Dropin. Så jeg gikk inn på appen. Tre min senere hadde jeg en konsultasjon med en hyggelig lege. Tre minutter senere gikk jeg til apoteket.
Jeg er ikke sponset av Gjensidige (riktignok har jeg jobbet der tidligere og er fan) eller Dr.Dropin
Men altså…🤷🏼♀️
Dette er så sinnsykt stor forskjell i min opplevelse. At jeg forstår nesten ikke hvordan det er mulig. Hvorfor klarer ikke det offentlige å organisere seg på en annen måte?
Og her er tingen:
Jeg tror vi i større og større grad blir vant til opplevelser som jeg nå fikk til slutt. Og hva skjer da med de trege gamle modellene?
Så du, som leder, uansett bransje, hva minner deres løsninger om?
Fastlege?
Eller
Gjensidige/Dr.dropin?