Er du for navlebeskuende i onboardingen?

Hva handler onboarding om? Å lære opp den nyansatte i deres systemer, rutiner og kultur?

Jeg vil si ja, men….

Det blir litt for snevert. Fordi det er fokus på deres selskap og slik dere gjør ting.

Men dere har faktisk ansatt en NY lagspiller.

Og den lagspilleren kommer inn med sin kompetanse og sin erfaring.

Så to viktige ting å ta med i OnBoardingen er

🌴 Hvilken kompetanse og egenskaper har den nye med seg og hvordan skal det komme i sin beste flyt hos oss?

🌴 Hvordan kan vi benytte oss av spørsmålene og kommentaren en nyansatt har om selskapet?

Til det siste:
Jeg har gitt nyansatte små notisblokker da de kom inn. Men beskjed om å skrive ned alle kommentarer og spørsmål som hen har i starten ang hvordan ting er. Og så har hatt møte om det etter tre mnd.

Så viktig å få ned det ferske blikket på organisasjonen FØR DEN NYANSATTE ER FARGET AV «sånn gjør vi det her»

Hvilke erfaringer har du med å bli tatt i mot eller ta i mot nyansatte med fokus på det den nyansatte har med seg inn?

inWaves er et konsulentfirma, som jobber målrettet med ledelse og endringsledelse. 

Ønsker du en prat om foredrag eller ledelse? Ta kontakt

Flere saker om ledelse og endringsledelse

Ønsker du at
jeg skal ringe deg?

Fyll inn skjemaet under, så tar jeg kontakt!

Ved innsendelse godtar du inWaves’ personvernpolicy

Du kan også ta kontakt på ingerlise@inwaves.no eller telefon: 955 25 454

Ønsker du at
jeg skal ringe deg?

Fyll inn skjemaet under, 
så tar jeg kontakt!

Ved innsendelse godtar jeg at inWaves kan lagre mine data ihht deres personvernpolicy

Du kan også ta kontakt på ingerlise@inwaves.no eller telefon: 955 25 454